Ontspanningsbehandelingen

In mijn praktijk gebruik ik verschillende technieken en methoden om meer ontspanning in het hoofd en lichaam te krijgen. Deze behandelingen bied ik los aan maar ook in mijn reguliere consulten.

Het is algemeen bekend dat door onze huidige levensstijl mensen steeds vaker te maken hebben met stress. Stress kan door verschillende zaken komen, maar onderschat niet het gebruik van mobiele telefoons en het altijd maar bereikbaar zijn. Ook (hoog)gevoelige mensen hebben een gevoelig zenuwstelsel en ervaren sneller stress.

Jouw lichaam heeft twee systemen: een om te genieten en een om te verdedigen. Oftewel: een om te ontspannen en een om actief te zijn; het parasympathisch zenuwstelsel en het orthosympathisch zenuwstelsel, kortweg de sympathicus. Het is zeer belangrijk dat er een goede balans tussen deze twee systemen. Als de sympathicus te vaak en te lang wordt ingeschakeld (onbewust) en je hem niet meer kunt uitschakelen raakt je stresssysteem overbelast en ontstaan er stressklachten.

Een goede ontspanning en dus regelmatig ontspanning nemen is belangrijk. Het geeft een rustige ademhaling, ontspannen spieren, een goede spijsvertering en een rustig kloppend hart. Het lichaam herstelt zich en het immuun systeem beschermt je tegen griep en verkoudheid. Methoden waarvan wetenschappelijk is aangetoond dat ze het parasympatisch zenuwstelsel activeren zijn o.a. meditatie, ademhalingsoefeningen, yoga, sauna, massage.

Magnetiseren werkt helend en ontspannend. Je energie komt weer in balans waardoor je snel weer goed in je energie/vel komt.

Access Bars ® geeft rust, ruimte en ontspanning in je hoofd

Meestal maak ik zelf de combinatie als iemand kiest voor magnetiseren en zet dan ook de access bars in. Mijn handen stromen daar waar nodig is. Je krijgt het koud als er energie onttrokken wordt, en warm als je energie krijgt.

Stoelmassage werkt ontspannend voor nek, schouders en rug. Er wordt gewerkt op energiebanen (meridianen) die door het hele lichaam lopen.

Met mindfulness leer je bewuster te leven en anders naar dingen te kijken, anders naar tegenslagen kijken. Het geeft je enorm veel ruimte en rust als je minder in je denken zit en minder met controle bezig bent.